Miten löydän laanaamieni kirjojen palautuspäivän? Nämä sivut on muuttuneet enkä pääse tarkastamaan?

Kysytty

Miten löydän laanaamieni kirjojen palautuspäivän? Nämä sivut on muuttuneet enkä pääse tarkastamaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kun kirjaudutte kirjastokortin numerolla ja pin-koodilla omiin tietoihinne Helmet-palvelusivustolla, aukeavan sivun oikeassa ylälaidassa näkyy nimenne. Nimeänne klikkaamalla saatte näkyviin sivun, jonka vasemmassa laidassa on lista "lainat", "varaukset", "e-lainat" jne.. Kun klikkaatte kohtaa "lainat", näette kaikki teillä tällä hetkellä lainassa olevat aineistot. Tästä pääsette uusimaan lainanne. Napsauttakaa painiketta "Uusi kaikki" tai valitkaa haluamanne lainat merkitsemällä rasti niiden vasemmalla puolella olevaan Uusi-ruutuun ja napsauttakaa painiketta "Uusi merkityt". Järjestelmä antaa ilmoituksen: "Allaoleva(t) laina(t) uusitaan. Jatkatko?" Vastatkaa: "Kyllä".

http://luettelo.helmet.fi/screens/e_help_fin.html#lainojenuusiminen
http://luettelo.helmet.fi/help*fin#lainojenuusiminen