Miten löydän kirjailijoiden, esim. Outi Pakkasen, jatkokertomukset? Lainasin kirjan Julma Kuu, huomasinkin sen pohjautuvan aiemmin ilmestyneeseen …

Kysytty

Miten löydän kirjailijoiden, esim. Outi Pakkasen, jatkokertomukset? Lainasin kirjan Julma Kuu, huomasinkin sen pohjautuvan aiemmin ilmestyneeseen jatkokertomukseen. Minkä nimiseen? Miten etsin jatkosarjoja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Outi Pakkasen kirja Julma kuu on ilmestynyt Me Naiset -lehdessä samannimisenä jatkokertomuksena vuonna 2011. Se ei kuulu varsinaisesti mihinkään sarjaan, vaikka sivuhenkilönä vilahtaakin Pakkasen useissa muissa kirjoissa esiintyvä Anna Laine.
Sarjakirjoista on olemassa Ulla Monosen toimittama teos Aikuisten jatko- ja sarjakirjat (uusin painos 2015) sekä Tuija Mäen Dekkarisarjat -teos (2014). Näistä löytyvät kirjasarjat ja niiden järjestys. Lahden kirjastossa näitä teoksia on sekä lainattavia että kirjastossa luettavia kappaleita. Näistä löytyy myös Outi Pakkasen Anna Laine -kirjojen järjestys.