Miten Kyyti-listat siirretään Finnaan?

Kysytty

Miten Kyyti-listat siirretään Finnaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

1) Kirjaudu vanhaan verkkokirjastoon https://kirjasto.kyyti.fi/ omalla kirjastokortilla ja pin-koodilla.

2) Valitse ylävalikosta Listat ja avautuvasta valikosta listasi.

3) Esiin tulevat tekemäsi listat. Avaa haluamasi lista klikkaamalla sen nimeä.

4) Valitse Tallenna lista.

5) Valitse valikosta vaihtoehto FINNA ja sitten OK.

Tiedosto tallentuu omalle koneellesi todennäköisesti Ladatut tiedostot-kansioon (Windows) tai vastaavaan ja se on muotoa shelfxxx.json.

6) Mene sitten uuteen Kyyti-Finnaan https://kyyti.finna.fi ja kirjaudu sisään omalla kirjastokortilla ja pin-koodilla.

7) Mene omat tiedot-sivulle ja siellä aivan sivun alareunaan. Valitse sieltä Tuo suosikit ja haut tiedostosta.

8) Valitse sitten koneelta juuri tallentamasi json-tiedosto ja paina sen jälkeen Lisää suosikit ja haut.

9) Kun lisääminen onnistuu tulee seuraava ilmoitus: Lisääminen onnistui. Paina sulje.

10) Pääset tarkastelemaan juuri lisäämääsi listaa Suosikit-sivulta.

11) Jos sinulla on useita listoja siirry kohtaan 3 ja käsittele kaikki listat erikseen.

Toivottavasti tämä auttaa teitä.