Miten kirjoittaa vakuuttavasti poliitiko(i)lle? Esim.aktiivimallia vastaan/muutosta(kaupungin) hallituksen seuraavan kauden tavoitteisiin/lakialoitteen…

Kysytty

Miten kirjoittaa vakuuttavasti poliitiko(i)lle? Esim.aktiivimallia vastaan/muutosta(kaupungin) hallituksen seuraavan kauden tavoitteisiin/lakialoitteen puolesta? Löytyykö selkolukuista kirjallisuutta vastaavanlaisesta vaikuttavasta kirjoittamisesta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hämeenlinnan Vanamokirjastot.fi -verkkokirjastosta löytyy esimerkiksi seuraavia teoksia:

Anderson, Chris: Virallinen TED-opas - puhu ja vakuuta yleisösi - hae netistä myös TED talks -esityksiä ja tutki niiden rakennetta.

Leskelä, Leealaura: Selkokieli – saavutettavan kielen opas  – sisältää esimerkiksi selkokielen mittarin ohjeet tekstikokonaisuudelle.

Lammi, Outi: Viesti ja vaikuta – käsikirja presentaatioiden pitäjälle  – Teos kertoo etenkin esitysgrafiikasta, jolla voidaan helpottaa esityksen saavutettavuutta.

Marckwort, Auvo: Kehitä esiintymistaitoja – opas- ja vinkkikirja esiintyjille ja kouluttajille – Miten tehdä materiaalista visuaalista ja havainnollistavaa.

Kortesuo, Katleena: Sano se someksi ja Sano se someksi 2 – Sosiaaliseen median kautta vaikuttavasta kirjoittamisesta katso esimerkiksi nämä.

Pokkinen, Lottaliina: Artisti maksaa – neuvotteluopas luoville aloille

Kortetjärvi-Nurmi, Sirkka: Areena – yritysviestinnän käsikirja

Ammattilainen viestii

Miettinen, Sami: Uusi neuvotteluvalta –  saat minkä neuvottelet, et mitä ansaitset

Gjerstad, Eevastiina: Näin vaikutat

Torkki, Juhana: Puhevalta ja Tarinan valta

Mustakallio, Antti: Vaikuttavan puhumisen taito – matkaopas esiintyjille

Paljon muutakin löytyy. Internetistä jos hakee otsikolla persuative writing, niin saa helppoja ohjeita, jotka usein suunnattu opiskelijoille. Kaukolainaksi voi harkita edellä mainitusti otsikoituja kirjoja. Vanamokirjastojen äänikirjat-osiosta, Naxos Spoken Wordistä, löytyy kuunneltavaksi 10-tuntinen MADE FOR SUCCESS: Persuasive Selling and Power Negotiation: Develop Unstoppable Sales Skills and Close ANY Deal.