Miten kirjoitetaan ''1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ja 10'' japaniksi. Tarvitsen sarjakuvaa varten. Kiitos!

Kysytty

Miten kirjoitetaan ''1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ja 10'' japaniksi. Tarvitsen sarjakuvaa varten. Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Japanilaiset numerot voidaan kirjoittaa kiinalaisperäisin kanji-merkein tai hiragana-tavumerkeillä. Kanji-merkit löydät esim. kirjasta Braw, Monica: Kanjikirja : opas japanin kirjoittamiseen. Molemmilla tavoilla kirjoitettuna numerot opetetaan oppikirjassa Karppinen, Takako: Japanin kielen alkeet. Netillä japanilaiset numerot on esitetty Wikipediassa http://fi.wikipedia.org/wiki/Japanin_kieli .