Miten kappale "Herra X" menee kokonaan? Kuulin tämän 90-luvun lopulla koulun musiikkitunneilla. Se alkaa: X Herra X on tuntematon. Kukaan ei tiedä mistä hän on.

Kysytty

Miten kappale "Herra X" menee kokonaan? Kuulin tämän 90-luvun lopulla koulun musiikkitunneilla. Se alkaa: X Herra X on tuntematon. Kukaan ei tiedä mistä hän on.

Vastaus

Vastattu

Laulun nimi on "X-herra äks", ja sen on säveltänyt ja sanoittanut Petter Ohls. Laulu alkaa: "X-herra äks on tuntematon". Laulu sisältyy seuraaviin nuotteihin:

Ohls, Petter: X-herra äks : laulukuvakirja (Musiikki Fazer, 1974)

Tie musiikkiin : Musica 3-4 : oppilaan kirja (Musiikki Fazer)

Tie musiikkiin : Musica 3-4 : opettajan kirja (Musiikki Fazer, 1977)

Laulu on myös levytetty. Se löytyy esim. LP-levyltä "Hassu juttu : lauluja lapsille" (Finnlevy, 1976), jolla sen esittää Ritva Mustonen-Laurilan johtama lapsiryhmä. Esityksen voi kuunnella myös YouTubesta: https://www.youtube.com/watch?v=YWYQ11nIU6Y .