Miten kahvila Wivex kirjoitettiin? Oliko se Viwex, Wiwex, Vivex vai Wivex? Tarvitsisin tiedon nopeasti välitettäväksi Vaasan historiaan liittyvästä asiasta…

Kysytty

Miten kahvila Wivex kirjoitettiin? Oliko se Viwex, Wiwex, Vivex vai Wivex?

Tarvitsisin tiedon nopeasti välitettäväksi Vaasan historiaan liittyvästä asiasta kirjoittavalle kirjailijalle.

Kiitos

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vaasan historioista tai historiikeistä en löytänyt kahvilasta mainintaa. Enkä Hartmanin talon historiaa käsittelevistä kirjoista. Siirryin vanhoihin puhelin- ja osoitekirjoihin. Sieltä kahvila löytyi, mutta nimen kirjoitusasussa on hajontaa sielläkin. Vuoden 1958 puhelinluettelossa se on Wivex mutta esim. vuosien 1956 ja 1957 osoitekirjassa se on Vivex cafe/kahvila. Muutamilla internetsivuilla kahvila mainitaan esim.
http://www.vaasalaisia.info/keskustelu/index.php?topic=1967.480
http://www.vaasalaisia.info/vaasapedia/index.php/Espa
mutta nämä ovat tietysti yksityishenkilöiden muisteluita, eivät "virallista" tietoa