Miten jatkuu runo "Hamput, pellavat tuoksuu, puinti riihessä käy.."? Alku jäänyt mieleen koulukirjasta, muistaakseni runo oli Einari Vuorelan.

Kysytty

Miten jatkuu runo "Hamput, pellavat tuoksuu, puinti riihessä käy.."? Alku jäänyt mieleen koulukirjasta, muistaakseni runo oli Einari Vuorelan, voin muistaa väärinkin. Olisi kiva tietää.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Einari Vuorelan runo Lokakuu, joka alkaa juuri noin. Runo on kokoelmasta Unhoituksen maa (1937), mutta se on sisältynyt myös ainakin alakansakoulun lukukirjaan Urho Somerkivi: Lasten neljäs lukukirja (ensimmäinen painos vuonna 1960).

Voit tarkastaa teosten saatavuuden Helmet-kirjastoissa täältä

https://www.helmet.fi/fi-FI