Otsikko
Miten ja mistä löytää kirjojen arvosteluja? Minua kiinnostaa tällä hetkellä erityisesti Heleena Lönnrothin kirjojen arvostelut. Ja miten arviot ovat muuttuneet…

Kysytty

Miten ja mistä löytää kirjojen arvosteluja? Minua kiinnostaa tällä hetkellä erityisesti Heleena Lönnrothin kirjojen arvostelut. Ja miten arviot ovat muuttuneet vuosien mittaan tai onko arvostelu muuttunut kun kirjailijalla on oma kustantamo. Ja arviot siitä onko kirjojen sisältö muuttunut kun ilmeisesti enää ei ole esilukijaa/kustannustoimittajaa arvioimassa tekstiä.

Vastaus

Vastattu

Voit finna.fi -sivulla valita tarkennetun haun ja siinä kirjoittaa hakusanat "kirjallisuusarvostelut" ja "Lönnroth, Heleena".

Näin saat viitteitä arvosteluihin. Esimerkiksi vanhoja Ruumiin kulttuuri -lehtiä voi hakea Helmetin sivuilta.

Samoin kirjasampo.fi palvelu tarjoaa aikalaisarvosteluja. Kirjallisuusarvosteluja -lehteä ja vanhoja Parnasson numeroita voi selata kirjastossa. Voit myös tähän Kysy kirjastonhoitajalta -palveluun kirjoittaa hakusanan "kirjallisuusarvostelut" ja katsoa mitä neuvoja saat näin.