Otsikko
Miten ja milloin voi hakea teidän myöntämää säveltaiteen kirjastokorvauksia?

Kysytty

miten ja milloin voi hakea teidän myöntämää säveltaiteen kirjastokorvauksia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Opetusministeriö jakaa säveltaiteen kirjastokorvauksia. Kirjastokorvausapurahaa maksetaan korvauksena siitä, että teoksia on saatavana kirjastoissa ilmaiseksi. Apurahoja myönnetään musiikin tekijöille eli säveltäjille, sanoittajille ja sovittajille, joiden teoksia on julkaistu nuotteina tai äänitteinä sekä musiikin esittäjille, joiden esityksiä on tallennettu äänitteille.
Säveltaiteen kirjastokorvausapurahoista päättää opetusministeriö apurahalautakunnan esityksestä. Lautakuntaan kuuluu edustajia Suomen muusikkojen liitosta, Suomen säveltäjistä sekä Säveltäjät ja sanoittajat ELVIS ry:stä.
Yksityiskohtaista tietoa saat opetusministeriön nettisivuilta osoitteesta http://www.minedu.fi/opm/avustukset/hakuajat (voi myös tulostaa hakulomakkeen)
Hakulomakkeita voi myös ostaa Editalta, puh. (09) 566 0266
Hakuaika näyttää tänä vuonna päättyvän 31.3.
Lisätietoja opetusministeriöstä e-mail-osoitteesta marja-liisa.morri@minedu.fi