Miten ihmeessä tuolta löytää yhtään vapaana olevaa äänikirjat? Missä on edes jonkinlainen alajaottelu äänikirjoista? Miksi suomi ja äänikirja ei pysy valittuna…

Kysytty

Miten ihmeessä tuolta löytää yhtään vapaana olevaa äänikirjat? Missä on edes jonkinlainen alajaottelu äänikirjoista? Miksi suomi ja äänikirja ei pysy valittuna? Miten tää voi olla näin vaikeaa????

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei,

Kysymyksesi koskee varmaankin eKirjastoa, https://ekirjasto.kirjastot.fi/.

Äänikirjojen ja e-kirjojen alajaottelu toimii siten, että kun ylävalikosta valitsee vaikkapa äänikirjat, niin sen alta aukeaa pudostusvalikko, josta voi lähteä rajaamaan aineistoa tarkemmin. Esimerkiksi Kasvatus ja psykologia aiheen alta aukeaa vielä sivun vasempaan laitaan uusi valikko, jossa aiheet on jaoteltu edelleen pienempiin osakokonaisuuksiin.

Kielirajauksen saa tehtyä jokaisella sivulla olevasta kielivalikosta. Esimerkiksi, jos haluat tarkastella kaikkia suomenkielisiä kaunokirjallisuuteen pohjautuvia äänikirjoja, valitse Äänikirjat - > Kauno -> Kieli: Suomi.

Sen sijaan sellaista hakua, jonka kautta suoraan näkisi kaikki ei-lainassa olevat aineistot ei valitettavasti pysty tekemään eKirjaston kautta.

eKirjaston kehitystyö on käynnissä ja huomioimme kaikki saadut asiakaspalautteet.