Miten haetaan kirjastokortti? Mistä ja mitä taritaan? Itse olen liikuntarajoitteinen ja passikin on ½ vuotta vanha. amalla kysyisin, että löytyykö vielä…

Kysytty

miten haetaan kirjastokortti? Mistä ja mitä taritaan? Itse olen liikuntarajoitteinen ja passikin on ½ vuotta vanha. amalla kysyisin, että löytyykö vielä mistään Martti Innasen kirjoittamia novellikirjoja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastokortin saa mistä tahansa HelMet- kirjastosta eli kaupunginkirjastojen toimipisteestä Espoosta, Helsingistä, Kauniaisista tai Vantaalta. Korttia varten pitää ilmoittaa osoite ja esittää voimassaoleva henkilötodistus, jossa on valokuva ja henkilötunnus. Kirjastokortin myöntämiseen tarvitaan Suomessa oleva osoite. Ensimmäinen kirjastokortti on maksuton.

Helsingin kaupunginkirjaston kiinteistä toimipisteistä kaikkiin lukuunottamatta Roihuvuoren, Suomenlinnan ja Töölön kirjastoa on pääsy pyörätuolilla. Helsingin kaupunginkirjaston toimipisteiden aukioloajat, yhteystiedot ja merkintä pääsystä pyörätuolilla on nähtävissä sivulta http://www.lib.hel.fi/fi-FI/kirjastot/.

Martti Innasen kirjoista on HelMet- kirjastoista saatavilla teos Frank armoton: jännitysromaani sekä äänikirjamuodossa cd-levyllä teos Horosen Elinan ihmeelliset seikkailut!. Frank armoton löytyy Helsingin pääkirjaston yhteydessä sijaitsevasta kirjavarastosta ja äänikirja Horosen Elinan seikkailuista Oulunkylän ja Itäkeskuksen kirjastoista, mutta ne voi toki varata mihin tahansa itselle sopivaan HelMet-kirjastoon.

Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran kirjastosta (sijainti Hallituskatu 2 B, 3. kerros) löytyy Martti Innasen teoksista paitsi Frank armoton: jännitysromaani, myös teokset Lippa vinossa ja Seikkailu viitakossa. Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran kirjastosta lainaamiseen tarvitaan erillinen Helka-kirjastokortti, jonka saa kyseisestä kirjastosta esittämällä kuvallisen, voimassaolevan henkilötodistuksen. Kirjastoon on pääsy pyörätuolilla. Kirjaston puhelinnumero on 0201 131 274 ja lisätietoja löytyy sivulta http://www.finlit.fi/kirjasto/index.htm.