Miten haen kätevimmin, löytyykö tietyltä kirjailijalta isolla kirjasimella painettuja teoksia? Ruotsinkieliset löytyvät hakusanoilla 'stor stil', mutta entä…

Kysytty

Miten haen kätevimmin, löytyykö tietyltä kirjailijalta isolla kirjasimella painettuja teoksia? Ruotsinkieliset löytyvät hakusanoilla 'stor stil', mutta entä suomenkieliset?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

'Stor stil' -hakusanan suomenkielinen vastine on 'isotekstiset'. Tietyn kirjailijan isotekstiset kirjat löydät siis HelMet-aineistohaun (http://www.helmet.fi/) avulla, kun kirjoitat hakusanoiksi 'isotekstiset' ja lisäksi kirjailijan nimen.