Miten äänikirjat palautetaan vai umpeutuuko laina-aika itsestään ettei tarvitse palauttaa?

Kysytty

Hei! Miten äänikirjat palautetaan vai umpeutuuko laina-aika itsestään ettei tarvitse palauttaa?

Vastaus

Vastattu

Jos kysyjä tarkoittaa äänikirjalla perinteistä kasetille tai CD-levylle luettua sisältöä, se lainataan ja palautetaan kuten kaikki muukin aineisto. Jos kysyjä taas tarkoittaa äänikirjalla e-kirjaa, sitä ei lainata eikä palauteta, vaan siihen saadaan käyttöoikeus määräajaksi. Kun aika on kulunut, käyttöoikeus katoaa ja seuraava voi saada sen. On ehkä hyvä varmistaa asia vielä oman kirjaston henkilökunnalta.

Heikki Poroila