Miteä eroa on Kärpästen Herralla ja siihen perustuvalla elokuvalla vuodelta 1963?

Kysytty

Miteä eroa on Kärpästen Herralla ja siihen perustuvalla elokuvalla vuodelta 1963?

Vastaus

Vastattu

Kirja ja elokuva ovat tietenkin aina kaksi erillistä taideluomusta, mutta Peter Brookin ohjaama mustavalkoelokuva Kärpästen herra vuodelta 1963 noudattaa hyvin tarkasti romaanin juonta. Vuonna 1990 valmistunut elokuva Kärpästen herra sen sijaan eroaa alkuperäisen romaanin juonesta melko paljon. Suurin ero kirjan ja Brookin elokuvan välillä on se, että elokuvassa on aikuisia läsnä: pojat huolehtivat loukkaantuneesta lentäjästä.

Lisätietoa: Nicola Presley: Film adaptations of Lord of the Flies