Mitähän kirjoja olisi olemassa matematiikan itseopiskeluun aikuisille? Kirjoissa pitäisi olla harjoitustehtäviä ja oikeat vastaukset niihin. Olen löytänyt…

Kysytty

Mitähän kirjoja olisi olemassa matematiikan itseopiskeluun aikuisille? Kirjoissa pitäisi olla harjoitustehtäviä ja oikeat vastaukset niihin. Olen löytänyt kirjoja, joissa vastauksia ei ole ja niillä ei tee käytännössä mitään. Taso saisi olla lukion lyhyen matematiikan luokkaa. Toisaalta ihan peruskäsitteetkin ovat unohtuneet, joten niitäkin pitäisi selventää.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Itsenäiseen opiskeluun soveltuvat erilaiset kertauskirjat, joita on lukion lyhyestä matematiikasta esim. seuraavia : Lyhyt matikka 9 : Kertaus, 2012 ; Sigma : lukion lyhyt matematiikka : Kertauskirja, 2007 ; Hautajärvi, Tarmo : Variaabeli : Kertauskirja, 2006. Kirjoissa on tehtäviin vastaukset.