Mitä vastaavia kirjoja on kuin Munroen Entäs jos... ja Orlinin Matematiikkaa huonoin piirroksin?

Kysytty

Mitä vastaavia kirjoja on kuin Munroen Entäs jos... ja Orlinin Matematiikkaa huonoin piirroksin? Eli populaaritiedettä humoristisesti ja melko nuorellekin lukijalle ymmärrettävästi. Mahdollisesti kuvituksella, niin on helpommin lähestyttävä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä joitakin viihdyttäviä kirjoja luonnontieteellisistä aiheista.

Beattie, Rob: 101 kiintoisaa koetta kotikeksijälle : kiehtovaa huvia ilman erikoisvälineitä (Multikustannus, 2009)

Bryson, Bill: Lyhyt historia lähes kaikesta (laajempi teos WSOY 2005, nuoremmille lukijoille räätälöity supistettu laitos WSOY 2008)

Lind, Tapio: Vesimelonin kuivatus ja muita matemaattisia pähkinöitä (Docendo, 2021)

Macaulay, David: Maailman salaisuudet (mammuttien ja hyppypäästäisten avulla) (Readme.fi, 2020)

Peake, Tim: Kysy astronautilta : kaikki avaruudessa elämisestä (Into, 2019)

Syökö mikään ampiaisia? ja 101 muuta kiperää kysymystä (Sammakko, 2008)

Tiede haltuun puolessa minuutissa : viisikymmentä maailmaa muuttanutta ajattelumallia (toim. Paul Parsons) (Atena, 2012)

Helsingin Sanomien Lasten tiedekysymykset -palstan parhaista paloista on julkaistu kolme kokoelmateosta: Ovatko kaikki esineet olleet joskus märkiä? (HS Kirjat 2015), Tietääkö karhu, että se on karhu? (HS Kirjat 2018) ja Miksi linnut heräävät niin aikaisin aamulla? (HS Kirjat 2020).