Mitä tiedetään rakennuksesta, joka sijaitsi Turun littoistenjärven luontopolun alkupäässä, lähellä järven rantaa. Hiekkarannalta polkua kulkien n. 500 m…

Kysytty

Mitä tiedetään rakennuksesta, joka sijaitsi Turun littoistenjärven luontopolun alkupäässä, lähellä järven rantaa. Hiekkarannalta polkua kulkien n. 500 m. Nykyään siinä on jäljellä pelkkä kivijalka. Rakennus on melko pieni ja mietimme, että onko se ollut mökki tai sauna. Rakennuksen lähellä on kalliolla vanha lipputangon paikka. Lipputankoa ei enää ole. Mitä rakennuksesta tiedetään? Onko asukkaista tietoa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Littoistenjärven luontopolku on osittain Kaarinan, osittain Liedon alueella. Jos kivijalka sijaitsee Kaarinan puolella, voit lähteä etsimään rakennuksen tietoja Kaarinan rakennusvalvonnan arkistopalveluista. He tarvitsevat kuitenkin paikan kiinteistötunnuksen tai osoitteen. Virkailijan mukaan vanhojen rakennusten kohdalla tietoja ei välttämättä löydy näilläkään tiedoilla. Palvelu on myös tapauskohtaisesti maksullista. https://www.kaarina.fi/asuminen_rakentaminen/rakennusvalvonta/fi_FI/ark…

Jos kivijalka sijaitsee Liedon puolella, kannattaa ottaa yhteyttä Nautelankosken museoon. He ovat tehneet selvitystä Liedon alueen vanhoista rakennuksista. http://www.nautelankoski.net/

Myös Turun maakunta-arkistosta voi löytyä tietoja Liedon ja Kaarinan vanhoista rakennuksista. http://www.arkisto.fi/fi/turun-maakunta-arkisto/

2 ääntä

Kommentit

Minunko tässä pitääkin kysyä ja tutkia. Luulin, että tämä palvelu vastaa kysymyksiin, vaan ei se sitä teekään. Ohjaa vain näsäviisaasti eteenpäin.