Mitä tiedätte Marjaana Aumaston elämästä?

Kysytty

Hei. Mitä tiedätte Marjaana Aumaston elämästä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Marjaana Aumastosta kerrotaan kirjassa Kotimaisia nykykertojia 2, joka löytyy kaikista yleisistä kirjastoista. Hän on syntynyt vuonna 1958 Virroilla ja hän asuu Helsingissä. Hänen esikoisteoksensa, Kuningatar ja muita naisia, oli Runeberg-palkintoehdokas vuonna 1989. Marjaana Aumasto on julkaissut neljä teosta.

Aumastosta ja hänen kirjoistaan on kirjoitettu muutamia lehtijuttuja, mm. :
1)Kukkola, Liisa: Onnellisia loppuja ei ole olemassakaan: Marjaana Aumaston kirjoissa naiset eivät ole aina sankareita (Kirjavat sivut ; 2); Etelä-Suomen sanomat 1999-02-16
2)Stenius, Tiina: Mustaa naurua naisten maasta; Kotiliesi 1996, nro 20, sivut 18-19, 21
3)Ingström, Pia: Att angripa en "amorf massa en möjligheter" : ett exempel på feministisk läsning; Finsk tidskrift 1994, nro 2-3, sivut 94-101
4)Järvenpää-Summanen, Anelma: Nupulle jääviä naisia; Kaltio. 46(1990) : 1, s. 42
5)Ruuska, Helena: Kahvilalörpöttelyäkö?; Parnasso. 40(1990) : 1, s. 60-61

Lisää artikkeliviitteitä löytyy ARTOSTA, osoitteesta http://arto.linneanet.fi

Aumastosta kerrotaan lyhyesti Internetissä Tammen sivulla
http://www.tammi.fi/kirjailijat/kirjailija/85