Mitä tehdä kun kirjaston kirjastani repesi sivu? Kirja ja sivukaan ei ole kyllä lukukelvoton, vaan korjattavissa. Voinko korjata sivun itse vai tuonko kirjan…

Kysytty

Hei, mitä tehdä kun kirjaston kirjastani repesi sivu? Kirja ja sivukaan ei ole kyllä lukukelvoton, vaan korjattavissa. Voinko korjata sivun itse vai tuonko kirjan sellaisenaan kun sen palautan? Ja joudunko korvausvastuuseen vaikka kirja on kunnossa lukuunottamatta repeytymää?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjaston kirjoja ei saa korjata itse. Kirjastossa on kirjojen korjaamiseen soveltuvia tarvikkeita sekä kirjankorjaaja. Kannattaa tulla näyttämään kirjaa kirjastoon ja keskustelemaan mahdollisesta korvauksesta.