Mitä tarkottaa ilmoitus "Ei varata"?

Kysytty

Mitä tarkottaa ilmoitus "Ei varata"? Onko kirja kuitenkin saatavilla kirjastosta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Osaa kirjaston aineistosta ei voi varata. Tällaista aineistoa ovat Bestseller-kirjat, lainattavat esineet ja joissakin kirjastoissa olevien ns. pokkarihyllyjen aineisto. Aineisto, jossa on merkintä "ei varata", on lainattavaa aineistoa, tosin sen laina-aika on yleensä lyhyempi eikä aineistojen lainoja myöskään voi uusia.

https://www.helmet.fi/fi-FI