Mitä tarkoittaa venäläisessä korussa (meripihka ja kullanvärinen metalli) merkintä: R väärinpäin, K 8 ?

Kysytty

Hei,
mitä tarkoittaa venäläisessä korussa (meripihka ja kullanvärinen metalli) merkintä: R väärinpäin, K 8 ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Näin merkinnästä "ЯК8"kerrotaan ainakin sivulla http://auction.catawiki.com/kavels/7510612-1980s-ussr-baltic-set-honey-… , jossa sama merkintä esiintyy:

"Made in the USSR by the famous Kaliningrad Amber Factory. Marked at the back "ЯК8", meaning it is brass metal gold-plated, produced in the 80s" eli merkintä tarkoittaisi sitä, että koru on tehty Neuvostoliitossa Kaliningradin meripihkatehtaalla 1980-luvulla ja on kullattua messinkiä.