Mitä tarkoittaa varaus 1/1 tai 4/4?? Varasin itselleni 5 kirjaa joissain lukee varaus 4/4 ja joissain 1/1.

Kysytty

Mitä tarkoittaa varaus 1/1 tai 4/4?? Varasin itselleni 5 kirjaa joissain lukee varaus 4/4 ja joissain 1/1.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-kirjastojen varauksissa ensimmäinen numero näyttää sijaintisi jonossa, toinen numero kertoo varausten määrän. Olet siis esimerkiksi neljäntenä varausjonossa, jossa tällä hetkellä on kaiken kaikkiaan neljä varausta.

Siihen, kuinka nopeasti saat varaamasi aineiston, vaikuttaa suuresti myös se, kuinka monta lainattavaa kappalettaa kokoelmissa on kyseistä teosta.

https://www.helmet.fi/fi-FI