Mitä tarkoittaa tajunnanvirtakirjallisuus?

Kysytty

Mitä tarkoittaa "tajunnanvirtakirjallisuus"? Helmet valikoissa...

Vastaus

Vastattu

Tajunnanvirtakirjallisuus on kirjallisuuden lajityyppi eli genre, jonka kertomatekniikka pyrkii kuvaamaan ihmisen alitajuisia mielenliikkeitä eli tajunnanvirtaa.

Kirjaston kokoelmatietokannan kirjojen tiedoissa kuvailusanat tulevat yleensä kirjastojen virallisista asiasanastoista. Suomen kirjastojen asiasanastojen sanoja voi hakea ja tutkia verkkosivun Finto.fi kautta.