Mitä tarkoittaa sanana vepsä? Onko sillä konkreettinen käsite kuutena?

Kysytty

Mitä tarkoittaa sanana vepsä? Onko sillä konkreettinen käsite kuutena?

Vastaus

Vastattu

Nykysuomen sanakirja ja Kielitoimiston sanakirja tuntee sanalle vepsä vain merkityksen vepsäläisten kielen nimenä. Kaisa Häkkisen kirjassa

Suomalaisten esihistoria kielitieteen valossa vepsä sanaa ja johdannaisia on käytetty vepsäläisten asuinsijojen määrittelyyn. (s.180) Suomenkielen etymologisen sanakirjan mukaan vepsä on vepsäläisten käyttämän kielen nimi.

0 ääntä

Kommentit