Mitä tarkoittaa revahka? Tarkoittaako se epämääräistä henkilöä?

Kysytty

Mitä tarkoittaa revahka? Tarkoittaako se epämääräistä henkilöä?

Vastaus

Vastattu

Revohka o:lla tarkoittaa mm. (epämääräistä) joukkoa, porukkaa, mutta revahkaa eivät lähteeni tunteneet. Sanan internet-esiintymien perusteella sillä ei vaikuttaisi olevan täsmällistä, vakiintunutta merkitystä. Jotkut käyttävät sitä revohkan synonyymina, toiset taas aivan muissa merkityksissä, jotka usein selviävät vain asiayhteyden perusteella.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Revahkaan malliin - äänekäs, ylilyövän lähes röyhkeän itsevarma, pröystäilevä tyyli.
Revahkain ottein - reippain, ylilyövän itsevarmoin ottein

Pohjalaiset veljekset astelivat rehvakkaasti sisään.

revahka vai rehvakka
Eri sanoja