Mitä tarkoittaa puolustusvoimien lääkärintarkastusohjeen koodi 83 ? (1944)

Kysytty

mitä tarkoittaa puolustusvoimien lääkärintarkastusohjeen koodi 83 ? (1944)

Vastaus

Vastattu

Vuoden 1943 Lääkärintarkastusohjesäännön (L. T. O.) mukaan koodi 83 tarkoittaa ylätasolla "Lihaston ja jänteiden viat ja sairaudet".

Koodi jakautuu vielä erikseen alaluokkiin:

  • 83a "Myotonia congenita. Myasthenia gravis Dystrophia musculorum progressiva"
  • 83b "Lihasreumatismi"
  • 83c "Luutuva lihas"
  • 83d "Toimintaa haittaavat arvet" sekä
  • 83e "Muut lihasten ja jänteiden viat ja sairaudet".

Kyseinen Lääkärintarkastusohjesääntö on lainattavissa / kaukolainattavissa muun muassa Maanpuolustuskorkeakoulun kirjastosta: https://mpkk.finna.fi/Record/taisto.112402

2 ääntä

Kommentit

Mitä tarkoittaa puolustusvoimien palveluskelpoisuus luokittelu
vuodelta -55 AII ja L.T.O:n kohta 2 sekä P-rtg:1099265