Mitä tarkoittaa oikeasti sailor moon - ennen tätä anima-mangavillitystä?

Kysytty

Mitä tarkoittaa oikeasti sailor moon - ennen tätä anima-mangavillitystä?
En siis tarkoita piirros- tai elokuvahenkilöitä, vaan vanhaa merkitystä. Eli kuten sota-aikana täysikuu oli yö, jolloin pommikoneet lensivät.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suoraan vastausta tähän ei löytynyt sanakirjoista hakemalla. Eric Partridgen teoksessa merimiehen ystävä on kuu. Voisiko sailor moon viitata ystävään?

the sailor's friend = the moon: nautical colloquial(ism).: mid-C. 19-20.

Lähde:

Partridge, Eric: The dictionary of slang and unconventional English: colloquialisms and catch phrases; fossilised jokes and puns, general nicknames, vulgarisms and such  Americanisms as have been naturalised (1984)