Mitä tarkoittaa nimi Pihla niinkun esim rikas tai...

Kysytty

Mitä tarkoittaa nimi Pihla niinkun esim rikas tai...

Vastaus

Vastattu

Pihla on alun perin lyhentymä sanasta pihlaja. Tiettävästi ensimmäiset Pihla-nimelliset ovat syntyneet 1940-luvulla. Nimen käyttö lisääntyi voimakkaasti 1900-luvun loppupuolella ja se lisättiin nimipäiväkalenteriin vuonna 2005.Pihla on  Väestörekisterin mukaan annettu nimeksi 4621 tytölle, joista yli puolet on syntynyt 2010-luvulla.

Lähteet:

  • Pentti Lempiäinen: Suuri etunimikirja. WSOY, 2004.
  • Kustaa Vilkuna (toim. Pirjo Mikkonen): Etunimet. Otava, 2005.
  • Väestörekisterikeskuksen etunimipalvelu.