Mitä tarkoittaa "ei lainata" aineistohaussa. Saako kirjan tilattua kirjastoon katsomista varten?

Kysytty

Hei, mitä tarkoittaa "ei lainata" aineistohaussa. Saako kirjan tilattua kirjastoon katsomista varten?

Vastaus

Vastattu

"Ei lainata" tarkoittaa sitä, että kyseinen aineisto pidetään kirjastossa, jossa sitä voi käydä tutkimassa, lukemassa tms. Sitä ei siis lähetetä minnekään vaan se on aina paikalla. Tilaaminen kirjastosta toiseen ei ole mahdollista.