Mitä tarkoittaa cop. 2008, siis cop. kirjan julkaisuvuoden edessä? En ole löytänyt mitään yhtenäistä käytäntöä tähän.

Kysytty

Mitä tarkoittaa cop. 2008, siis cop. kirjan julkaisuvuoden edessä?
En ole löytänyt mitään yhtenäistä käytäntöä tähän.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjan tekijänoikeuksiin liittyviä merkintöjä voi olla erilaisia, cop. on lyhenne sanasta copyright tai copyrighted. Merkintä ilmaisee ajankohdan, jolloin teoksen tekijänoikeudet on rajattu. (Lähteet: The Cassell Dictionary of Abbreviations, 1996 ja Niiranen, tekijänoikeuden tietosanakirja, 1998.)