Mitä tapahtuu kirjaston vanhoille vinyyli LP-levyille ja voiko niitä ostaa? Itse olisin harrastajana kiinnostunut 1920-1940 vuosien blues/folk musiikista ja…

Kysytty

Mitä tapahtuu kirjaston vanhoille vinyyli LP-levyille ja voiko niitä ostaa?

Itse olisin harrastajana kiinnostunut 1920-1940 vuosien blues/folk musiikista ja Helmetin mukaan tämän lajin LP-levyjä löytyy vielä kohtalaisesti mm. Charlie Patton, Son House, Tommy Johnson, Robert Johnson jne.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-kirjastojen kokoelmissa on vielä runsaasti LP-levyjä (14 490 tällä hetkellä). Uusimmat ovat tältä vuodelta. Suurin osa levyistä (10 964) on Tikkurilan musiikkivarastossa:

http://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Tikkurilan_kirjasto/Ju…

Levyjä, kuten muutakin aineistoa poistetaan, jos ne ovat huonokuntoisia tai niitä ei enää lainata. LP-levyillä on oma, innostunut käyttäjäkuntansa, ja vanhatkin levyt saattavat olla yllättävän kysyttyjä, eikä niitä siksi poisteta tai laiteta myyntiin. Eli monet vanhatkin levyt jatkavat uraansa kirjastokäytössä.

Helmet-kirjastojen LP-levyistä saat luettelon merkitsemällä Helmet-haun tarkennettuun hakuun *-merkin ja valitsemalla aineistoksi LP-levyn:

http://www.helmet.fi/fi-FI