Mitä tapahtui Suomessa/Hämeenlinnassa 27.7.1939?

Kysytty

Mitä tapahtui Suomessa/Hämeenlinnassa 27.7.1939?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin Sanomien Aikakoneessa  27.7.1939 päivän lehdestä löytyi seuraavanlaisia uutisia:

Suomi-Ruotsi maaottelu käynnissä 27.7.-28.7.1939 Stadionilla
-Uutisesta käy ilmi, että A-ottelu käydään Ruotsissa ja B-ottelu Helsingissä.

Uitot päävesillä sujuneet säännöllisesti

Maakuntien kasvot kaunistuvat
-Artikkelissa kerrotaan useasta maakunnasta, Hämeessä kerrotaan, että meneillä on jopa metsänsiivoustöitä.

115 syytettä liikennerikkomusten johdosta Hämeen läänissä viime kesäkuun aikana

Laaja salakuljetusjuttu päättynyt

Taitelija Juho Rissasen kesäohjelmassa valmisteilla kymmenkunta uutta työtä

Hyttipaikoista puute olympialaisaikana
-Helsingissä meneillään Olympiakisojen liikennekongressi.

-Poliittista analyysia Euroopan tilanteesta ja arvioita sodan syttymisestä ja siitä, mitä tapahtuu jos se syttyy, mm. Espanjan, Italian ja Saksan suhteista sekä Italian suuret sotaharjoitukset

Tällä hetkellä Hämeenlinnan kirjaston mikrofilmit ja sidotut lehdet ovat remontin vuoksi Kansallisarkistossa. Mikrofilmattuja lehtiä voi lukea myös Kansalliskirjastossa. Vuoden 1939 lehtiä ei vielä ole saatavilla digitaalisessa muodossa. Hämeen sanomat olisi varmaankin lehti, jota kannattaa käydä tutkimassa.