Mitä talousongelmia ilmeni maailmansotien välisenä aikana, mistä ne johtuivat ja kuinka ongelmat vaikuttivat tavallisen ihmisen arkeen?

Kysytty

Mitä talousongelmia ilmeni maailmansotien välisenä aikana, mistä ne johtuivat ja kuinka ongelmat vaikuttivat tavallisen ihmisen arkeen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alla mainituissa kirjoissa käsitellään suomen taloutta niin maailmansotien välisenä aikana kuin myös sitä ennen ja sen jälkeen. Saatavuus tiedot löydät osoitteesta: www.helmet.fi

Itsenäinen Suomi 80 vuotta / [toimittajat: Henna Karjalainen, Harri Westermarck]
[Helsinki] : Helsingin yliopisto, vapaan sivistystyön toimikunta, 1997

Hjerppe, Riitta: Suomen talous 1860-1985 : kasvu ja rakennemuutos / Riitta Hjerppe ; [julk.:] Suomen pankki
Hki : Valtion painatuskeskus, 1988

Vesikansa, Jyrki: Kehitysmaasta elintaso-Suomeen : itsenäisen Suomen talouden vaiheita ja niiden taustaa / Jyrki Vesikansa ; [piirrokset: Camilla Ekman-Suhonen]
Helsingissä : Otava, 1992