Mitä suomenkielistä kirjallisuutta löytyy työvalmennukseen, työpaikkakouluttajakoulutukseen? Mitä suomenkielisiä artikkeleita löytyy…

Kysytty

Mitä suomenkielistä kirjallisuutta löytyy työvalmennukseen, työpaikkakouluttajakoulutukseen?
Mitä suomenkielisiä artikkeleita löytyy työpaikkakouluttajakoulutuksesta, työvalmennuksesta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aiheeseen liittyviä kirjoja ovat Cronhjorth, Ritva: Työpaikkakouluttajan opintoaineisto. Opetushallitus, 1998, Työpaikkakouluttajan koulutusohjelma. Opetushallitus, 1998, Räsänen, Juhani: Työvalmennus: opetus ja oppiminen käännekohdassa. 1994, Lepistö, Irma: Työpaikkakouluttajan käsikirja. 2000, Ruohotie, Pekka: Työssä oppiminen: oppilaitosten ja työelämän roolimuutos. 1998. Työpaikkakouluttajan opas, jonka Opetus-, kasvatus- ja koulutusalojen säätiö kustantaa, ei ole vielä ilmestynyt.
Aleksi ja Arto -tietokannoista löytyi joitakin artikkeliviitteitä. Kangas, Pirkko: Opettajien ja työpaikkatyöpaikkakouluttajien yhteistyö kannustaa opiskelijoita. Opettajan ja työpaikkakouluttajan yhteistyö ammatillisen opiskelijan oppimisen tukemiseksi. Kotitalous 1999: 7-8, s. 42-43. Ruhalahti-Aho, Hannele: Työpaikkakouluttaja oppii opettamalla.Työpaikkakouluttaja Tuula Hanhisen haastattelu. Siivoussektori 1999:1, s. 46. Huilaja, Eija: Työpaikkakouluttajia työpaikoille - työssä oppimisen tukijat, asiantuntijat ja muutosagentit. Siivoussektori 1996: 5, s. 41. Hiltunen, Anja: Työpaikkakouluttaja opastaa ammattiin. Aikuiskoulutuksen maailma 1998 : 6, s. 36-37. Poikela, Esa: Työssä oppiminen ja ohjaaminen. Aikuiskoulutuksen maailma 1998: 7, s. 14-16. Jaakkola, Heikki: Haaste metalli- ja elektroniikkateollisuudelle : työssäoppijoille tarvitaan opastajia. MetalliTekniikka 1999: 10, s. 24-25, 27-28.
Työssä oppimisen opas työpaikoille löytyy internetistä http://www.alli.fi/ohjausala/tot/tot2.html ja tietoja opetushallituksen Työpaikkakouluttajakoulutusprojektin sisällöstä
http://www.edu.fi/projektit/tpkkoulutus/tframe01.html ja http://www.edu.fi/projektit/tpkkoulutus/tframe01.html