Mitä suomenkielistä kaunokirjallisuutta on italiannettu (mistä tietoa saa?)?

Kysytty

Mitä suomenkielistä kaunokirjallisuutta on italiannettu (mistä tietoa saa?)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tietoa käänöksistä löytyy Suomen kansallisbibliografiasta, Fennicasta, joka on ainakin pääkaupunkiseudun kirjastoissa cd-rom -muodossa asiakkaiden käytössä. Sieltä löytyy tällä hetkellä seuraavat romaanit:

Jansson Tove: Il libro dell'estate, Milano, Iperborea, 1989.
Magia d'estate, Firenze, Vallechi editore, 1959
Magia d'inverno, Rirenze, Vallechi editore, 1961
Moomin, Milano, Milano libri edizione, 1975
L'onesta bugiarda, Milano, Iperborea, 1989
Viaggio con bagaglio leggero, Milano, Iperborea, 1994
Kalevala, poema nazionale finnico, Firenze, G.C. Sansoni, 4.ed., 1984
Kallas, Aino: Il pastore dei Reigi, Milano, Valentino Bompiani, 1941
La sposa de lupo, Milano, 1934
Kanteletar, racolta di liriche popolari finniche, 1992
Kivi, Aleksis: I sette fratelli, Torino, UTET, 1984
Kokko, Yrjö: Gli amici della foresta, Milano, Longanesi&C., 1964
Koskenniemi, V. A.: Inno alla Finlandia, Pisa, 1975 (?)
Kurten, Björn: La danza della tigre: un romanzo dell'era glaciale,Roma, Riuniti, 1989
Larin-Kyösti: Il timoniere della corona e altri racconti, Firenze, Vallechi, 1932
Linna, Väinö: Croci i Carelia, Milano, 1956
Linnankoski, Giovanni (Johannes), Fuggiaschi, romanzo finlandese, Milano, 1936
Mattsson, Gunnar: La principessa, Milano, Bompiani, 1967
Paasilinna, Arto: L'anno della lepre, Milano, Iperborea, 1994
Il posco delle volpi, Milano, Iperborea, 1996
Il figlio del dio del Tuono, Milano, Iperborea, 1998
Il mugnaio urlante, Milano, Iperborea, 1997
Salminen, Sally: Katrina, romanzo, Arnoldo Mondadori ed., 16.ed., 1952
Mariana, romanzo, Arnoldo..., 7.ed, 1951
Principe Efflam, romanzo, Arnoldo..., 1955
La saga di Lars Laurila, Arnoldo..., 1958
Seppänen, Unto: Markku e la sua stirpe, Milano, A Mondadori, 1942
Sillanpää, F. S.: Santa miseria, Milano, Dall'oglio, 1964
Silja, Verona, A. Mandadori, 1934
Stenius, Göran: La campane di Roma, Torino, 1964
Södergran, Edith: Giardino dolente, Napoli, Filema, 1996
Waltari, Mika: L'angelo nero, Milano, Garzanti, 1954
L'avventuriero, Milano, Garzanti, 1952, 3.ed.1954
Chi ha ucciso la signora Skrof?, Milano, Garzanti, 1955
Fine van Brooklyn, Milano, Iperborea, 1995
Lauso il Cristiano, Milano, Rizzoli, 1981
Marco il romano, Milano, Rizzoli, 1979
Il podere, Milano, Sperling & Kupfer, 1942
Sinuhe l'egiziano, Milnao, Rizzoli, 4.ed. 1978
Turms l'Etrusco, Milano, Rizzoli, 1990
Il vagabondo, Milano, Garzanti, 1953