Mitä "stock" tarkoittaa festivaalien yhteydessä? Ihmettelevä.

Kysytty

Mitä "stock" tarkoittaa festivaalien yhteydessä? Ihmettelevä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Festivaalien nimissä usein tavattava "stock" lienee yksinkertaisesti viittaus Woodstockiin (virallisesti Woodstock Music & Art Fair, 15.-18.8.1969), joka on yhä yksi suurimmista ja legendaarisimmista koskaan järjestetyistä rockfestivaaleista.

Vastaavanlainen ilmiö on Watergate-skandaalin inspiroima "gate"-sanan käyttö poliitikkoja ryvettäneiden tapausten uutisoinnissa (Irakgate, Monicagate jne.).