Otsikko
Mitä seuraavat nimet tarkoittavat vai tarkoittavatko mitään. 1.jesse 2.joonas 3.teija

Kysytty

mitä seuraavat nimet tarkoittavat vai tarkoittavatko mitään.
1.jesse
2.joonas
3.teija

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä tietoa kysymiesi nimien alkuperästä:

Jesse: Nimen Iisai kreikkalainen muunnos; hepr. Isai = Jumalan mies.

Joonas: Joona-nimen muunnos; hepr. Jonah = kyyhkynen.

Teija: Lyhentymä Dorotean muunnoksesta Toroteija; kreik. Dorotea = Jumalan lahja. Toisena vaihtoehtona on murresana teija (= karjakko, navettapalvelija), jota vastaa ruotsalainen murresana deja.

Lähde: Pentti Lempiäinen, Suuri etunimikirja.