Mitä on boontjiesop? (Ruoka). Löytyykö suomeksi tietoa?

Kysytty

Mitä on boontjiesop? (Ruoka). Löytyykö suomeksi tietoa?

Vastaus

Vastattu

Boontjiesop on perinteinen etelä-afrikkalainen papukeitto. En löytänyt ruoasta suomeksi tietoa, englannikielisen reseptin sisältö kääntämänäni:

Raaka-aineet

-225 grammaa valkoisia papuja (esim haricot-papu)

-kylmää vettä liottamiseen

-2 litraa vettä keittämiseen

-2 keskikokoista purjoa tai purjosipulia

-450-500 g vihannessekoitusta (kuutioituja porkkanoita, turnipsia, selleriä, ja sipulia)

-4 kuorittua, kiehautettua tomaattia pilkottuina

-5cm vihreää, puolitettua ja simenistä puhdistettua chiliä

-2 valkosipulinkynttä (tai maun mukaan) kuorittuina ja murskattuina

-laakerinlehti

-2-3 teelusikkaa suolaa

Valmistus

-liota pavut runsaassa kylmässä vedessä petettynä yön yli

--kuivata ja laita pavut suureen ja tukevaan pataan

-lisää ohjeen mukainen määrä kylmää vettä valmistamiseen

-kiehauta avonaisessa padassa 10 min. estääksesi ruokamyrkytyksen mahdollisuuden

-lisää puhdistetut purjot tai purjosipulit

-lisää loput raaka-aineet (ei suolaa)

-kiehauta ja jätä kiehumaan matalalla lämmöllä padan kannen ollessa tiiviisti paikallaan

-hauduta 45-60 min.

-poista laakerinlehti, lisää suola ja tarjoile kuumana

Vinkki: Voit lisätä lampaan luun maun tukevoittamiseksi

Toinen ohje:

The way grandma used to make it: Thick and Hearty 'Boontjiesop' (thesouthafrican.com)

2 ääntä

Kommentit

Ihana vastaus! Vaivaa nähty! Tuhannet kiitokset! Nyt vaan testaamaan reseptiä...