Mitä muita kirjoja on ilmestynyt kolme muskettisoturia sarjasta (vai onko edes kyseessä sarja?) ylipäätään Dumasin, sekä muiden kirjailijoiden kirjoittamina?

Kysytty

Mitä muita kirjoja on ilmestynyt kolme muskettisoturia sarjasta (vai onko edes kyseessä sarja?) ylipäätään Dumasin, sekä muiden kirjailijoiden kirjoittamina?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alexandre Dumas vanhemman kirjoja kolmen muskettisoturin seikkailuista on ilmestynyt suomeksi erilaisina laitoksina, eri käännöksinä ja samojenkin käännösten eri painoksia eri nimellä.

Wikipedian artikkelista Alexandre Dumas vanhemmasta löytyy listaus Muskettisoturisarjasta. Listassa on lueteltu myös kirjojen vaihtoehtoiset suomalaiset nimet sekä Paul Févalin ja
M. Lassezin kirjoittamat seitsemän teosta. Ks. tarkemmin osoitteesta:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Alexandre_Dumas_vanhempi