Mitä merkitsevät ystävieni nimet Mikael ,Kristiina,Jesse, Mikko,Tommi,Miikka ja Miika

Kysytty

Mitä merkitsevät ystävieni nimet Mikael ,Kristiina,Jesse, Mikko,Tommi,Miikka ja Miika

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Miika, Miikka ja Mikko ovat kaikki Mikael -nimen johdoksia, merkitys on kuka on niin kuin Jumala (hepr.) Jesse on Iisain muunnos, merkitys Jahven/Jumalan mies (kreik.) ja Tommi Tuomas -nimen muunnos, merkitys kaksonen (aram.). Kristiina on Cristiania - nimen muunnos, merkitys Kristuksen naispuolinen kannattaja. Tiedot kirjasta Lempiäinen: Suuri etunimikirja, joka useiden muiden nimikirjojen tapaan löytyy kirjastoista. Etunimistä on useita kysymyksiä ja vastauksia tämän palvelun arkistossa http://www.kirjastot.fi/fi-FI/tietopalvelu/arkisto.aspx