Mitä lukemista suosittelette kun haluaisin neuvoja/tukea seuraavaan tilanteeseen. Oma äitini häpeää minua ja ulkonäköäni. Onko asian käsittelyyn infoa missään?…

Kysytty

Mitä lukemista suosittelette kun haluaisin neuvoja/tukea seuraavaan tilanteeseen. Oma äitini häpeää minua ja ulkonäköäni. Onko asian käsittelyyn infoa missään?
Ei siis fiktiota. En osaa muotoilla tätä niin, että googlesta löytyisi mitään...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vaikeista äiti-tytärsuhteista löytyy tietoa ja tukea mm. seuraavista kirjoista:

  • Aina tytär, aina äiti : aikuisen naisen suhde äitiin / Kirsi Hiilamo ja Heli Pruuki
  • Äiti & tytär : vallan ja rakkauden kehissä / Anja Laurila
  • Kaikella kunnioituksella : irtiottoja vanhempien vallasta / Katriina Järvinen
  • Enkö koskaan ole tarpeeksi hyvä? : kuinka tytär voi toipua narsistisesta äidistä / Karyl McBride
  • Narsistin lapsena : pitkä tie itsenäisyyteen / Janne Viljamaa

Omaa itsetuntoaan voi vahvistaa lukemalla esimerkiksi

  • Olen upea, mutta en sinun mieliksesi / Florence Given
  • Hyvä itsetunto / Liisa Keltinkangas-Järvinen
  • Saanko esitellä : monenlaiset minämme / Katriina Järvinen

Toivottavasti näistä on apua!