Mitä lähteitä löytyy yhdistyksen taloushallinnosta (kirjanpidosta yms.)? Teen aiheesta opinnäytetyötä (amk). Kirjoja aiheesta löytyy ilmeisestikin aika…

Kysytty

Mitä lähteitä löytyy yhdistyksen taloushallinnosta (kirjanpidosta yms.)? Teen aiheesta opinnäytetyötä (amk). Kirjoja aiheesta löytyy ilmeisestikin aika mukavasti, mutta muitakin lähteitä voisi olla.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voit aloittaa haun Turun kaupunginkirjaston verkkokirjastosta http://borzoi.kirja.turku.fi/Intro?formid=form1 esim. yhdistämällä asiasanat "taloushallinto" ja "yhdistykset" tai "taloudenhoito" ja "yhdistykset" tai "järjestöt" ja "kirjanpito" tai "taloudenhoito" ja "järjestöt". Näillä asiasanoilla löytyvät mm. seuraavat kirjat: Taloushallinnon säädökset (vuosittain),
Kari Loimu: Yhdistystoiminnan käsikirja ( 2000). Johanna Perälä: Yhdistyksen ja säätiön tilinpäätös ( 2001), Arto Kuusiola: Yhdistyksen kirjanpito, tilintarkastus ja taloudenhoito ( 2002). Näiden teosten lähdeluetteloista kannattaa myös etsiä lisää lähdeviitteitä.
Mikäli haluat artikkelitietoa aiheesta, sinun kannattaa rajata aihe tarkemmin. Artikkeliviitetietokanta Aleksista löytyi seuraava artikkeli hakusanoilla "yhdistykset" ja "kirjanpito": Salin Marjo: Huolellinen kirjanpito kannattaa: neuvoja yhdistysten kirjanpidosta (Taloustaito1998: 9, s.36-39.) Lehtiartikkeleita voit etsiä kirjastossa Aleksi-CD-ROM- ja Arto--tietokannoista. Turun kauppakorkeakoulun kirjastosta http://www.tukkk.fi/kirjasto/valpuri_default.asp saattaa myös löytyä aiheestasi lähteitä.