Mitä kirjoja suosittelisit antiikin Kreikan mytologiasta ja jumalista kiinnostuneelle?

Kysytty

Moi! Mitä kirjoja suosittelisit antiikin Kreikan mytologiasta ja jumalista kiinnostuneelle?

Vastaus

Vastattu

Paavo Castrénin teos Antiikin myytit (Otava 2017) on tuore johdatus aiheeseen. Suositeltava on myös Maarit Kaimion, Paavo Castrénin ja Jorma Kaimion toimittama Antiikin myytit ja uskonnot (Otava 2007).

Alf Henriksonin Antiikin tarinoita (WSOY 2004) taas on lähestymistavaltaan hieman erilainen yllä mainittuihin teoksiin.

Lopuksi on mainittava Tarujen Hellas -teos (Karisto 1983), joka on käännös Gustav Schwabin 1800-luvulla julkaistusta Sagen des klassischen Altertums -teoksesta.

Antiikin mytologiaa fiktiivisestä kulmasta tarkastelevia teoksia taas löytyy seuraavasta linkistä: