Mitä kirjallisuutta löytyy aiheesta yhteistyö (lähinnä koulun ja ammatillisen yhdistyksen välillä)?

Kysytty

Mitä kirjallisuutta löytyy aiheesta yhteistyö (lähinnä koulun ja ammatillisen yhdistyksen välillä)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääasiallisesti kirjallisuudessa on pohdittu koulun ja kodin välistä yhteistyötä. Suoranaisesti koulun ja jonkun ammatillisen yhdistyksen yhteistyöstä ei pääkaupunkiseudun yhteisestä Helmet-tietokannasta löydy juurikaan kirjallisuutta, mutta seuraavista teoksista voisi olla sinulle hyötyä:

Koulun pieni kulttuurikirja: koulun ja kulttuurin yhteistyöohjelma 1998-2001 (saatavana myös verkkoversiona osoitteessa: http://www.edu.fi/julkaisut/koulun_pieni_kulttuurikirja.pdf)

Yhdessä kasvattamaan: kohti välittämisen toimintakulttuuria (2005)(Teoksessa käsitellään koulun yhteistyötä esimerkiksi kirkon kanssa)

Tietoyhteiskunnan koulukirjasto: ossaakko nää aatella? (2004) (Keskitytään koulun ja kirjaston väliseen yhteistyöhön)

Yrittäjyyskasvatusta käytännössä: esimerkkejä ja kokemuksia Yrittäjyys ja kunnat -hankkeessa (2003)
(Painopisteenä koulujen yhteistyö yritysten kanssa)

Metsästäjäin keskusjärjestö on julkaissut vuonna 1999 teoksen Kouluyhteistyön opas erämiehille ja siinä käsitellään koulujen yhteistyötä metsästäjien antaman luonto- ja eräopastuksen näkökulmasta.

Voit selata muita vaihtoehtoja käyttämällä Helmet-tietokannan (www.helmet.fi) sanahakua ja hakemalla esimerkiksi lausekkeella koulu yhteistyö. Näin saat vastaukseksi kaikki ne pääkaupunkiseudun kirjastoista löytyvät teokset, joihin nuo kaksi sanaa täsmäävät.

Kannattaa tehdä samanlainen haku myös Helsingin yliopiston kirjaston Helka-tietokannasta (https://helka.linneanet.fi/cgi-bin/Pwebrecon.cgi?LANGUAGE=Finnish&DB=lo…), josta löytyy myös aiheeseen liittyvää aineistoa.