Mitä kirjallista materiaalia löytyy soittimesta jouhikko?

Kysytty

Mitä kirjallista materiaalia löytyy soittimesta jouhikko?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun yleisistä kirjastoista löytyvät ainakin seuraavat jouhikkoa käsittelevät julkaisut :

NIEMINEN, Rauno : Jouhikko. Nuotti. 1984. (Jouhikon historia, soitto-opas, jouhikkosävelmiä, jouhikon rakennusohjeet)
JOUHIKKO : työpiirustus. 1986.
RAPAPALLIT ja lakuttimet : muinaissuomalaisia soittimia. 1985. (Tietoa myös jouhikosta.)
KANSANMUSIIKKI : toim. Asplund ja Hako. 1981.(s. 136-139)
.
Aikakauslehtiartikkeleita : PASANEN, Jarmo : Perinne tutuksi jouhikon, lirun ja suhistuspuun lumoissa. Opettaja 92 (1997) : 24, s. 28-29.
GÄDDNÄS, Katarina : Stråkharpan förde henne till Åland. Fiolen min 31 (2000) : 3, s. 16-18.
MÄKINEN, Esa : Kansanmusiikki tuo elävyyttä musiikkikasvatukseen : vähäsävelisen musiikkimaailman rikkauteen voi tutustua vaikka jouhikon avulla. Takoja 1998 : 1 : s.25-27.

Kirjojen saatavuuden voi tarkistaa pääkaupunkiseudun yleisten kirjastojen Plussa-tietokannasta http://www.libplussa.fi/