Mitä kieliä Donald Trump puhuu englannin lisäksi?

Kysytty

Mitä kieliä Donald Trump puhuu englannin lisäksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kielitaitoisesta perheestään huolimatta Donald Trump puhuu käytettävissä olevien lähteiden perusteella ainoastaan englantia. Tässä ei sinänsä ole mitään ihmeellistä: vuonna 2006 toteutetun General Social Survey -tutkimuksen mukaan vain noin neljännes (23,9%) englantia äidinkielenään puhuvista amerikkalaisista osaa jotakin toista kieltä, ja Yhdysvaltain presidenttienkin joukossa useiden kielien taitaminen näyttää olevan enemmän poikkeus kuin sääntö. Kielitaitoisimmat amerikkalaispresidentit ovat olleet John Quincy Adams (ranska, hollanti, venäjä, latina, kreikka ja saksa) ja Thomas Jefferson (ranska, italia, latina, kreikka ja espanja).

https://www.cheatsheet.com/culture/presidents-who-spoke-multiple-languages.html/
http://www.thearda.com/Archive/Files/Codebooks/GSS2006_CB.asp

5 ääntä

Kommentit

Entä presidenttien rouvat, First-ladyt? Double-w-bushin puolisosta mainittiin erityisesti espanjantaito, jota hän käytti eteläisten osavaltioiden tilaisuuksissa. Nykyinen ensimmäinen lady on eurooppalainen, ja Jacqie oli opiskellut Pariisissa.

Kyllä kai heidän on täytynyt kouluissa lukea vieraita kieliä, mutta taidot ruostuneet, kun ei niitä ole tullut juuri käytettyä?