Mitä kaupungin työntekijöille (kirjastot, uimahallit yms) tapahtui koronasulkujen takia? Lomautettiinko heistä osa? Pääsevätkö he takaisin töihinsä jos/kun…

Kysytty

Mitä kaupungin työntekijöille (kirjastot, uimahallit yms) tapahtui koronasulkujen takia? Lomautettiinko heistä osa? Pääsevätkö he takaisin töihinsä jos/kun tilanne muuttuu? Onko tästä tietoa jossain?

Vastaus

Vastattu

Kysymyksesi koskee ilmeisesti Helsingin kaupungin työntekijöitä.

Korona-tilanteen vuoksi useat Helsingin kaupungin työntekijät ovat siirtyneet tilapäisesti uusiin tehtäviin erityisesti sosiaali- ja terveystoimialalle sekä kasvatuksen ja koulutuksen toimialalle sekä muun muassa koronajäljitystehtäviin. Tällä hetkellä henkilökuntaa on esimerkiksi koronarokotuspuhelinpalvelussa. Henkilökuntaa ei ole lomautettu.

Toimialojen välisiä henkilöstösiirtoja koordinoi Osaajapankki. Siirrot ovat siis tilapäisiä ja kestävät enintään kahdeksan viikkoa, mikäli toisin ei sovita.

Voit lukea aiheesta lisää esimerkiksi täältä.

https://www.hel.fi/uutiset/fi/kaupunginkanslia/kaupungin-tyontekijoita-…

https://yle.fi/uutiset/3-11692467