Mitä kappaleessa "Äänisen aallot" tarkoittaa kohta "kerran noudan onnemme venheeseen"?

Kysytty

Mitä kappaleessa "Äänisen aallot" tarkoittaa kohta "kerran noudan onnemme venheeseen"?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sua kaukaa, armain,
täällä muistelen -
kerran noudan
onnemme venheeseen.

Ajattelisin, että säkeessä "kerran noudan onnemme venheeseen" armastaan kaukana rintamalla muisteleva sotilas haaveilee onnellisesta tulevaisuudesta, jossa voi rauhan tultua noutaa valittunsa vapautettuun Karjalaan Äänisen aalloille soutelemaan.