Mitä julkaisuja (kirjoja, opinnäytetöitä) löytyy liittyen siihen kysymykseen, kuinka ihmiset hyödyntävät internetiä ja millaisia mahdollisuuksia internet…

Kysytty

Mitä julkaisuja (kirjoja, opinnäytetöitä) löytyy liittyen siihen kysymykseen, kuinka ihmiset hyödyntävät internetiä ja millaisia mahdollisuuksia internet tarjoaa esimerkiksi verkostoitumiseen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymys on tavattoman laaja: tapoja ja syitä käyttää Internetiä on kovin monenlaisia. Eri kannalta aihetta tarkastelevia teoksia ja artikkeleita on kirjoitettu paljon. Parhaan tuloksen saat luullakseni yliopistojen tietokanta Lindan kautta. Lindaa voit käyttää yliopistojen, ammattikorkeakoulujen ja kaupunkien kirjastojen verkossa (https://linda.linneanet.fi/) Hyviä hakusanoja ovat esim. internet, verkostoituminen, sähköinen asiointi. Alla on muutamia teoksia aiheesta. Monet niistä ovat suoraan verkosta luettavissa (elektroninen aineisto).

- Att skapa lärgemenskaper och mötesplatser på nätet / Ove Jobring, Urban Carlén & Josefin Bergenholtz (red.) (2006)
- Kansalaisesta e-kansalainen : tilastotutkimusten tuloksia suomalaisten tieto- ja viestintätekniikan käytöstä 1996-2005 / Juha Nurmela, Lea Parjo, Timo Sirkiä (2006)
- Mielenterveystyön verkostoituminen hyvinvointiyhteiskunnassa [Elektroninen aineisto] : case-tason tapahtumakuvaus Mielenterveystyön verkostoituminen -hankkeesta Tampereella / Tea Pitkänen (2006) - - -
- Verkostoyhteistyö [Elektroninen aineisto] : virtaa ja laatua opiskeluun sekä työelämä- ja kansainvälisten valmiuksien kehittämiseen / Koivu, Nona (2006)
- e-City : analysing efforts to generate local dynamism in the city of Tampere / Antti Kasvio & Ari-Veikko Anttiroiko (eds.) (2005)
- "Ai miksi kysyn?" [Elektroninen aineisto] : Internetin keskustelufoorumin hyödyntäminen arkielämän ei-ammatillisen tiedon hankinnassa / Hanna-Kaisa Sulonen (2007)
- Suomalaiset tietoyhteiskunnassa 2006 / Juha Nurmela, Timo Sirkiä, Vesa Muttilainen (2007)